Huisstijl Amstelring

Een logo visualiseert een merk en de identiteit van een organisatie in de eenvoudigste vorm: een simpel plaatje. Een teken dat één geheel vormt met en precies aansluit bij de identiteit van het bedrijf. Het is als het ware een portret van de organisatie. Een goed logo spreekt jouw gewenste doelgroep aan en is zowel in kleur als zwartwit effectief. Het moet immers in alle communicatie-uitingen toepasbaar zijn. Daarnaast is een sterk logo herkenbaar en dus makkelijk te onthouden. Humor werkt goed in beeldmerken. Werf3 is sterk in logo’s. Voor Amstelring ontwierpen we een logo dat de waarde zorg weerspiegelt. We kozen voor een hart dat we gekanteld hebben. Vervolgens hebben we daar een waterpatroon overheen gelegd om het werkgebied van Amstelring (groot-Amsterdam) weer te geven. Ten slotte hebben we voor de kleur paars gekozen, want paars staat voor passie: inventief, vol inspiratie, originaliteit en spiritueel.

Hoe geef je een grote, veelzijdige organisatie met dertig vestigingen een eigen identiteit? Door een overkoepelende huisstijl met een merkensysteem te ontwerpen. “Een creatief brein met feilloos gevoel voor wat er speelt bij de cliënt”, schreef een tevreden klant over ons.

Couleure Locale

Voor thuiszorgaanbieder Amstelring ontwierp Werf3 een merkensysteem bestaande uit een hoofdmerk en submerken (‘Couleur Locale’). De ontwikkelde huisstijl geeft de submerken (locaties en thuiszorgonderdelen) de ruimte om zich met een eigen identiteit te profileren. Het corporate gedeelte is eenvoudig van aard. Het submerkensysteem is multifunctioneel en veelzijdig, zodat elk submerk er zijn eigen propositie mee kan duiden. Op basis van de eigen propositie kiest het submerk een kleurstelling en een grafische vorm waarmee het een eigen ‘look and feel’ creëert. De uitingen van de submerken staan echter niet op zichzelf. Ze horen zichtbaar tot de familie van het hoofdmerk. In het logo van Amstelring is de begin-A de verbindende factor.

Deze A heeft de vorm van een hart, gekanteld op zijn zij en komt uit de letterfamilie Futura Black. De verbindende werking van de A wordt versterkt door het golvend patroon dat verwijst naar het waterrijke gebied waar de locaties van Amstelring gevestigd zijn. Tenslotte staat de kleur paars voor passie, inventiviteit, inspiratie, originaliteit en spiritualiteit.

"Werf3 kan op hoog abstractieniveau complexe vraagstukken downsizen tot mooie, werkbare en innovatieve oplossingen. Bij Werf3 zitten buitengewoon intelligente mensen."
(Antonette Bergmans, strategisch communicatieadviseur Amstelring)